onsdag 25 januari 2023

Scammad

 I går blev jag utsatt för ett bedrägeriförsök. En man ringde presenterade sig och sa att han ringde från svenska polisen, uppgav att en namngiven person tagit tagit  ett banklån i mitt namn. Så klart fick jag hjärtat i halsgropen, när han sedan påstod att någon försökt logga in med mitt svenska bank id 16 gånger senaste dygnet blev jag inte precis mindre orolig men.. Det fanns påståenden som gjorde mig misstänksam, när han frågade om jag kunde vara extra utsatt på grund av annan politisk åsikt än den som uppgavs ha tagit lånet kände jag att nej, nu är det dags att kontrollera "polisen" så när jag bad att få kontrollera allt klickade det bara i mitt öra och jag insåg att jag just blivit


utsatt för ett bedrägeriförsök. Mina pengar finns kvar och polisanmälan är gjord men min lugna hemmakväll gick helt upp i rök, somnade helt utmattad på sängen efter all nervanspänning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 Jag bor i Norge, och det är väl knappast unikt i sig. Vad man inte tror är att det kan bli rena kulturchocken att flytta hit. Det är många ...