söndag 22 januari 2023

Du har väl yllebyxor på

 Jag undrar hur mycket stress och sorger en människa klarar av utan att skadas eller att gå in i den världsberömda väggen. Varför klarar en del människor mer än andra och varför faller en del omkull för något som kan liknas vid en bris. 

Genom tid har nog kvinnan blivit starkare för det var ju en hel evighet sedan luktsaltet fanns i fickan hos somliga just bara för att sättas under näsan på damer som just svimmat för en liten bris. Nåja, det var kanske bara överklassdamerna som svimmade för bönderna kämpade på och visste knappt vad svimma betydde. Själv har jag aldrig svimmat någon gång men ibland önskar jag att jag kunde göra det, bara för att man skulle förstå att här finns en kvinna som mår dåligt. Bara att få frågan: Hur mår du egentligen? Inte bara hej å hå du har väl yllebyxor på...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 Jag bor i Norge, och det är väl knappast unikt i sig. Vad man inte tror är att det kan bli rena kulturchocken att flytta hit. Det är många ...